19 August 2016

Wallpaper Murah

Assalamualaikum ... Salam Jumaat ... harini hakak nak cerita bab dekorasi rumah pulak. Dah lama rasanya tak cerita pasal dekorasi kan sebab hakak bukan pandai sangat bab hias-hias rumah ni. Asal boleh ... hakak hentam je ...
Tak macam Mak aku, setiap kali nak raya mesti dekorasi rumah kami akan berubah. Dia memang camtu sejak azali. Kalau korang datang raya 2015 rumah mak aku tema hijau ... 2016 tema pink pulak (contoh).
Mak kata itu terapi buat dia. Dia suka tengok rumah kemas dan teratur. Aku tak salahkan mak pun sebab mak kan surirumah dari muda-muda. Tak salah kalau dia nak tengok rumah dia cantik je. Jangan tak percaya rumah mak aku tu semua dia cat sendiri. Dia tak suka orang lain cat sebab nanti comot ... katanya ...
Bila dah terbiasa dari kecik tengok mak suka berhias rumah camtu ... kami adik beradik terjebak jugak. Tapi takleh lawan mak ... mak aku lagi power!!
Aku ni pemalas ... bila nak raya je baru teringat nak kemas rumah. Harap Abang Kembong jelah yang rajin menyapu, mengemop, mengvaccum :)
Kunun-kunun ritu nak cat baru ruang tamu rumah aku tu. Sejak masuk rumah 2010 sampai 2016 tak penah ganti cat. Pastu bila dah bulan poser ... semua lemau naik malas pastu sibuk dengan bisnes VJ by Mulin & Maruju Gorjes pulak ... lagilah malas.
Korang perasan tak capuk-capuk putih tu? Sakit mata aku menengoknya. Dinding tu dah licking mengembang pulak. Takde masa nak panggil orang repair. Akhirnya, bincang-bincang ngan Abang Kembong ... kita pasang wall paper jelah ... kalau cat tetap nampak gak licking tu kan ...
Oklah ... menurut perintah jer ... Jom cari wallpaper murah-murah ...
Amacam? Cantik tak wallpaper hakak ni?
Kat mana nak cari wallpaper murah? Aku selalu cari kat Kaison je. beli wallpaper yang siap ada gam. Semudah ABC ... cewahhh ... mentang-mentang Abang Kembong yang buat ... hehehehe ...
Selamat Membeli & Mencuba :)

No comments:

Post a Comment